Cheers to a good start of your day!

Processed with VSCO with hb2 preset

Ik heb eerder geschreven over het beste uit je ochtend halen. Heerlijk om de dag zo productief mogelijk te beginnen en vol energie de dag in te gaan! Maar… na twee weekjes uitslapen, ben ik lui geworden. Ik heb pas ‘s middags les en kom elke dag laat uit bed. Tijd om daar verandering in te brengen! Mijn schema is verschoven: ik val laat in slaap en wordt laat wakker. Tijd om de ochtend met een cheers te starten!

Geen tv en telefoon vlak voor het slapengaan

Dit is zó moeilijk, want de leukste programma’s op tv zijn ‘s avonds. Maar ik kijk nog net even die film af, begin een nieuwe aflevering op Netflix of blijf zappen. Vervolgens scroll ik Instagram door en kijk ik op YouTube filmpjes. Uiteindelijk kan ik door al dat felle licht niet meer slapen. Tijd om daar mee te stoppen! Met mijn nieuwe (verlichte!) ereader kan ik in alle rust lezen. Zo komen je ogen beter tot rust en zal je ongetwijfeld eerder in slaap vallen.

Wekker niet in de buurt van je bed

Snoozen is heel makkelijk wanneer je je wakker/ telefoon vlak bij je kussen hebt. Het is makkelijk om dan weg te drukken je om te draaien. Door je wekker zodanig ver weg te leggen dat je écht op moet staan, zorgt ervoor dat je beter wakker wordt.

Geen stress!

Probeer bij het opstaan niet meteen te denken aan alles wat je moet doen. Dan sta je op met een gejaagd gevoel, en dat helpt niet. Mocht je écht veel te doen hebben, maak dan voor het slapengaan een lijstje met je wat je de volgende dag moet of graag wilt doen. Zo kun je met een opgeruimd hoofd naar bed en sta je met een geordend hoofd op.

Doe iets waar je blij van wordt

Ik kan wel heel leuk zeggen ‘ga sporten’ of ‘doe yoga’, maar dat doe ik zelf ook niet. Begin de ochtend niet meteen meer alles wat je moet doen, maar creëer een ‘me-myself-and-i’ momentje. Dit zijn dingen die ik allemaal heb geleerd van The Miracle Morning, en dat kun je zelf invullen zoals jij wilt! Zo vind ik het heerlijk om ‘s morgens een kwartiertje te lezen in een goed boek. Misschien vind je het wél fijn om te sporten ‘s morgens, of om yoga uit te oefenen. Misschien wil je wel even rustig wakker worden met een beetje muziek of schrijf je graag in je dagboek.

Eigenlijk is alles heel vanzelfsprekend, toch doe ik het niet iedere dag. Het zou veel beter zijn om in alle rust naar bed te gaan én om ook rustig op te staan. Cheers to a good start of your day!

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Ik probeer altijd eerst rustig te ontbijten en even tijd voor mezelf te nemen, voordat alle hectiek van de dag begint. Dan heb ik mijn me-momentje al gehad.

  • Goede tips, nu ik thuis zit heb ik er ook last van. Ik ga pas heel laat naar bed en kan er ‘s ochtends niet uitkomen. Het is me de afgelopen week 2 keer gelukt om echt vroeg eruit te komen. Dat vond ik al heel wat. Ik hoop dat het me binnenkort lukt om gewoon iedere doordeweekse dag een beetje vroeg op te staan. Ik vind het wel grappig dat je het lezen op je e-reader noemt voor het slapengaan. Dat is voor mij juist een valkuil. Het is me al meerdere keren gebeurd dat ik tot diep in de nacht heb liggen lezen; dat is nou ook weer niet helemaal de bedoeling haha.

  • Ik ben ook echt een drama met uit bed komen. Misschien ga ik vanaf morgenochtend ook de wekker maar op een kastje aan de andere kant van mijn kamer leggen :)